Flyging
Den viktigste interessen min har alltid vært flyging og fly. Jeg har bygget mange modellfly; linestyrt, friflukt og radiostyrte fly. Jeg fikk mitt første fjernstyringsanlegg i 1972. Dette var et av de første moderne radioanleggene slik de er i dag.
Jeg var særdeles aktiv i miljøet på NTH i tiden fra 1972.
Tre år tidligere tok jeg kurs i seilflyging på Hokksund Flyplass hvor jeg fløy solo i en Bergfalke. Denne aktiviteten tok en pause inntil jeg fortsatte med seilflysertifikat i NTH-flyklubb i 1976. I 1977 tok jeg Sølv-C diplom. I 1999 ble jeg medeier i et høyverdig konkurransefly, en LS-7WL, LN-GIM. Med denne har jeg fløyet mange turer og har deltatt i NM både i 2000 og 2001. I 2002 tok jeg også Gull-C diplom med måldiamant (500 km distanseflyging i forhåndsbestemt bane) Konkurranseprestasjonene er ikke noe å skryte av, men ferdighetene har utviklet seg bra. I 2003 ble jeg agent for seilflyprodusenten Alexander Schleicher. Det førte til at jeg solgte min andel i LN-GIM og kjøpte et nytt seilfly, en ASW 27 B som er et råskinn av et konkurransefly. Den heter LN-GCD. Denne har jeg fløyet mange konkurranser med og har så langt toppet med 1. plass i Elverum Open og vinner av Norges Cup i 2005.
Jeg solgte LN-GCD i 2007.
I 2012 kjøpte jeg LN-GOM, som er en ASH 31 Mi og et selvstartende, høyverdig seilfly.
Etter endt utdannelse i Trondheim, men fast jobb og bedre råd tok jeg også privatflygersertifikat i Nedre Romerike Flyklubb på Kjeller Flyplass i 1977. Det ble noen intense år med mange timers flyging; både slepeflyging, løfte fallskjermhoppere og lange navigasjonsturer i Sverige, Danmark og England. Jeg kjøpte meg inn i en tredjepart i en Cessna 172 som gikk godt i noen år. I de senere årene har jeg tatt mørkeflyutsjekk og skiutssjekk (Armycub på ski). Jeg har også hatt noen lange navigasjonsturer til Zürich og Berlin (Tempelhof)
Jeg har nå totalt ca 2250 timers allsidig flyerfaring.
Disse tre grenene av flyaktiviteten har vekslet i intensitet. Jeg er for tiden involvert i styrearbeid i Drammen Flyklubb som tar noe av min tid. Ellers har jeg nettopp ferdigstilt et modellflyprosjekt som har tat mange år. Det er en skalamodell av en todekker som heter Pitts S2A. Skalaen er 1/3,5. Den er utstyrt med en firetakts 2-sylindret motor på 50 ccm og yter nærmere 5 HK. Modellen veier 8 kg og ble fløyet første gang 28-10-2001. I tillegg har jeg en mindre dobbeltdekker, et konkurranseseilfly i helbygd glassfiber og en elektromodell.
Seiling
Vi kjøpte vår første seilbåt i 1985. Det var en 35 fots skarpseiler bygget i glassfiber. Det var en Athena. Den hadde en stor rigg med 50 kvadratmeter seil og seilte meget bra. Dette var i første rekke vår "hytte" som vi ferierte i om sommeren. Med denne båten har vi tilbakelagt områdene sørlandskysten, svenskekysten, Kattegat og Danmarksmange ganger. En sommer seilte vi helt til Kiel. Båten egnet seg også godt til regattaseiling etter LYS-handicap (1.18) og jeg lærte godt å seile denne båten ved deltagelse flere ganger i Færderregattaen og serieseilaser. Jeg hadde fast mannskap i flere år som trofast stilte opp i de regattaene jeg meldte båten på.
I 1998 fikk jeg selv tilbud om å delta som mannskap på en mer rendyrket regattabåt, en X-99. Med denne seilte vi serieseilas og Færder i 1998 og 1999. I 1999 deltok vi også i WM i Marstrand i Sverige.
I 1997 bestemte vi oss for å kjøpe en ny båt, en Swan 36 fra Nautor. Dette har for oss stått som det ypperste av design, kvalitet og komfort. Vi kalte den "Baby Swan" siden det var den minste i serien. Den var imidlertid ikke ny, men bygget i 1991 og gått i charter i Karibien i flere år. Den ble seilt hjem til verftet i Finland hvor den gjennomgikk en forbedring.
I 2007 kjøpte vi Xanthia, som er en X-43 fra X-Yachts i Danmark.